ammozesh zaban

وبلاگی کاربردی برای آموزش زبان های مختلف دنیا

ammozesh zaban

وبلاگی کاربردی برای آموزش زبان های مختلف دنیا

  • ۰
  • ۰

معرفی وبلاگ من

از خود تعریف نیست ولی مدرس زبان که باشید، تمام لحظات خود را با زبان آموزان خود قسمت می کنید و تمام کلاس درس تبدیل به تمام زندگی زبان آموزان و مدرس می شود.

بعد از اینکه مدرک خود را در کارشناسی زبان گرفتنم، متوجه شدم که علاقه ی بسیاری زیادی هم به زبان های دیگری نیز مثل زبان ترکی و آلمانی هم دارم. دروغ نگوییم حدود 5 سال طول کشید که توانستم زبان های دیگر را با نتایج عالی به اتمام برسانم. با این حال نیاز داشتم که روش بهتر تدریس زبان را یاد بگیرم زیرا علاقه بسیار زیادی به اشراک گذاشتن دانسته هایم با دیگران داشتم.

در ابتدا شروع کردم به تشکیل کلاس های خصوصی و زبان آموزان بسیار زیادی را تدریس می کردم. اما تدریس خصوصی هم مشکلات خودش را داشت و من بیشتر دوست داشتم که در فضایی قرار بگیرم که بتوانم فضای تدریس به چندین نفر را تجربه کنم. به همین دلیل از نزدیک ترین آموزشگاه هایی که در محل زندگی ام بود شروع کردم. و بعد از مدتی توانستم سابقه ی خوبی را در تدریس زبان کسب کنم.

آموزش زبان در ابتدای تدریس من به شدت کلیشه ای بود و هم خودم و هم زبان آموزان خسته می شدند برای همین منظور سعی کردم که کلاس های تدریس متفاوتی داشته باشم به همین خاطر از روش هایی مثل داستان های کوتاه و شعر و بازی های مناسب برای آموزش زبان استفاده کردم که با نتیجه های بسیار جالبی رو به رو شودم که در مورد آن بیشتر توضیح خواهم داد.

تدریس زبان با استفاده از داستان های گوناگون و شعرهای معروف سبب می شود که آموزش برای زبان آموزان بسیار جذاب تر و دلنشین تر شود. بیشتر شعرهایی که در کلاس من خوانده می شود که معروف ترین آهنگ های انگلیسی مانند هتل کالیفورنیا را در برمی گیرد.

تجربه ای که در این چند سال آموزش داشتم به من ثابت کرد که استفاده از شعر می تواند فراموشی مباحث را کاهش دهد. تا به حال این امکان وجود نداشته است که زبان آموزان از من نخواهند شیوه ی آموزشی دیگری را برای آنها در نظر بگیرم. برای اینکه از فراموشی مباحث دوری شود، سعر دارم از داستان ها و شعرهایی استفاده کنم که به واقعیت نزدیک تر باشند.

در هر صورت اگر زبان آموزی مطلب خاصی را فراموش کند با به خاطر آوردن داستان می تواند به مباحث اصلی پی ببرد. در کنار این موضوع استفاده از بازی نیز تاثیر خود را خواهد داشت. به طوری که هر نفر سعی دارد از برنده شود و فضای رقابتی سبب می شود که یادگیری هر زبانی سریع تر و آسان تر انجام شود.

استفاده از توپ هایی که برای روی ان جملات و اصطلاحات زبان نوشته شده است یکی از بهترین بازی هایی است که انجام می شود. به صورتی که سبدهایی وجود دارد و هر زبان آموزی باید حتما توپی که جمله ی خاصی بر روی آن نوشته شده است را در سبدی که با جمله یا اصطلاحات ارتباط دارد، پرتاب کند.

درآخر توپ هایی که در سبد ریخته شده است شمرده می شود و اگر توپی را به سبدی اشتباه افتاده باشد، از امتیازات زبان آموز کسر خواهد شد.  یکی دیگر از راه هایی که می توانید از انها برای تدریس استفاده کنید این است که اسم هر شی را بروی آن شی با برچسب بچسبانید. همینکار سبب می شود که تصویر سازی بهتری در ذهن ایجاد شود.

برای آموزش بهتر هم می توانیم از زبان آموزان و زبان بدن برای ساخت اصطلاحات و رساندن منظور و درک مطلب کمک بگیریم. تجربه ای که از تجربه ی تدریس داشتم به من ثابت کرد که باید حتما برای آموزش، زبان اموزان ضعیف را به سطح کلاس نزدیک کنم.

با این حال با تمام تجربیاتی که از آموزش دارم قصد دارم در این وبلاگ انگیزه ی زبان آموزان را از بالا ببرم زیرا دیدن پیشرفت دیگران از نظر علمی بسیار شیرین و تاثیر گذار است و دوست دارم بیشتر مطالبی که در تا به حال آموخته ام و تجربه های شخصی که از زبان داشتم را در اختیار دیگران قرار بدهم.

 

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • mehrnaz habibi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی